Selvbetjening
Undgå at blive udsat for svindel
Vi lever mere og mere digitalt med nemme selvbetjeningsløsninger, og det gør svindlerne desværre også. Det er desværre alle aldersgrupper, som er udsat for svindel. Svindlerne er kreative, men nedenstående råd kan hjælpe dig til at være rustet mod dem-
Råd til, hvordan du undgår svindel
Udlever aldrig dine oplysninger, adgangskoder eller oplysninger til nogen
Opbevar aldrig billeder af dit nøglekort, betalingskort eller dine adgangskoder
Lav aldrig en overførsel, som nogen prøver at overtale dig dig til i telefonen
Læs altid teksten i dine SMS’er eller i MitID-appen, inden du godkender en overførsel eller betaling.
Oplys heller aldrig de sikkerhedskoder, som står i SMS’erne
Klik ikke på links, du modtager i SMS’er eller links, du ikke har bedt om
Undgå investerings- og/eller kærlighedssvindlere på nettet. Forhold dig kritisk til oplysninger, du møder.
Lån ikke din konto til andre, som vil låne den til at indsætte, overføre eller hæve penge. Du kan risikere at medvirke til hvidvask
Skulle uheldet alligevel være ude, er det vigtigt du straks reagerer. Du finder hjælp til, hvordan du spærrer dit kort, MitID og gør indsigelse mod korttransaktioner på de øvrige selvbetjeningssider. Bliver du udsat for svindel, er det vigtigt, du kontakter os.
Vi har her samlet flere gode råd til, hvordan du undgår svindel
Stop bankrøveriet i din egen stue
Gode adgangskoder
Phishing – undgå svindel
Sikker adfærd
Nedenfor kan du hente sikkerhedsværktøjer og få yderligere gode råd om sikkerhed



Fem dedikerede lokale filialer
Som kunde i Hvidbjerg Bank er der aldrig lang vej at køre for at besøge banken.
Vi er tæt på dig – og hos os har du fx. også det direkte telefonnummer på din egen rådgiver.