Søg
Close this search box.

Nyheder

Nye procedurer for kontanthåndtering

Hvidbjerg Bank har igennem en længere periode arbejdet med nye tiltag på kasseområdet. Hen over den lange Covid-19-nedlukning og i tiden efter, er behovet for kasseekspeditioner faldet markant.

Flere andre pengeinstitutter har lukket kassefunktionerne, og det øger risikoen for røveri hos de banker, som stadig tilbyder kasseekspedition. Samtidig har skærpede krav fra Finanstilsynet omkring sikring mod hvidvask medvirket til, at Hvidbjerg Bank nu har valgt fremadrettet at lukke for kasseekspedition i Struer og Hvidbjerg.

Vi er nede på meget få daglige henvendelser ved kassen. De fleste af vores kunder anvender digitale overførsler, kortbetaling og MobilePay i langt højere grad end tidligere. Mange kunder har fået øjnene op for muligheden for at både indsætte og hæve kontanter gennem vores udendørs KONTANTEN-automater, der kan anvendes døgnet rundt. Også dette har været medvirkende til, at behovet for kasseekspeditioner er faldet yderligere.

Hæv kontanter i hele Danmark

Håndtering af kontanter ved KONTANTEN-automaterne har endvidere den fordel, at der er langt flere steder fordelt over hele landet, hvor man både kan indsætte og hæve kontanter. Man er dermed ikke afhængig af at skulle henvende sig i en af vores fysiske afdelinger.

Kassen er væk, men service består
Vi er meget bevidste om, at det måske vil blive en udfordring for en lille gruppe af vores kunder, at kassebetjeningen nu lukkes. I Hvidbjerg Bank er den personlige service og nærværet i højsædet, så vi vil selvfølgelig stå til rådighed for disse kunder. Vi vil yde al den hjælp og bistand, kunderne måtte have behov for i forbindelse med de nye tiltag. Man vil altid kunne få hjælp i bankens normale åbningstid.

Udvikling af de lokale bankfilialer fortsætter

Behovet for fysiske kasser er faldet dramatisk, og vi må se i øjnene, at der stilles større og større dokumentationskrav til håndtering af kontanter. De færre kasser medfører samtidig større risiko for røveri mod de tilbageværende kasser, hvor der stadig er kontanter.

I Hvidbjerg Bank ønsker at bruge vores ressourcer på at videreudvikle den gode rådgivning, hvor kunderne kan få den nødvendige rådgivning til at håndtere de finansielle udfordringer. Vi vil samtidigt fortsætte udviklingen af den kundevendte online-service, så de kunder, der ønsker det, bliver selvhjulpne og kan bruge banken online. Alt sammen når det passer ind i kundens planer.

Hvis du har spørgsmål til denne orientering, er du meget velkommen til at henvende dig i banken.